- opis rodu, czyli krótkie omówienie charakteru rodziny, która włada daną prowincją,
- prezentacja głowy rodu, czyli kilka słów o osobie, która przewodzi rodzinie,
- opis najciekawszych miejsc leżących w granicach prowincji. Tu można znaleźć krótkie opisy najważniejszych miast, legendarnych ruin, jakiś ciekawych osób zamieszkujących tą prowincję itp.
Ignacy Trzewiczek - wywiad (Nordia) cz. 3
Pytania w tej części wywiadu zostały zadane przez użytkowników serwisu. Redakcje nie ponosi odpowiedzialności za treść pytań. Całość wywiadu została zredagowana jedynie w celu zwiększenia poprawności językowej, bez wnikania w część merytoryczną.
Gruszczy: Czy dodatek będzie pisany tak, jak podręcznik główny, to jest czy większą jego część stanowić będzie opis charakteru, architektury i krajobrazu? Czy można oczekiwać masy pomysłów na scenariusze i lokacje?
Ignacy Trzewiczek: Tak, jak już wspomniałem, dodatek podzielony jest na trzy części. Rozumiem, że pytanie dotyczy zawartości rozdziału II, czyli opisu ziem Nordii. Każda z prowincji skonstruowana jest według podobnego schematu, na który składają się:
Ilustracja: Mariusz Gandzel
ShadEnc: Co Nordia miałaby do zaoferowania komuś, kto szuka fabularnych pomysłów, zahaczek, itp. elementów do wprowadzenia we własny świat? Chodzi mi o pomysły niewymagające zastosowania charakterystycznych elementów Monastyru (np. monoteizmu w monastyrowym wydaniu).
Trudno mi powiedzieć. Myślę, że renoma podręczników i dodatków jest na tyle znana, że sam musisz ocenić i zdecydować. Upchaliśmy, jak zawsze, tak dużo pomysłów i zahaczek ile się dało. W moim odczuciu z dodatku wylewa się aż od fajnych patentów. Czy podzieli tę opinię ktoś, kto nie gra w Monastyr... Nie wiem.
ShadEnc: Czy "tajemnice", które są ujawniane w dodatku to informacje tak pewne, że MG powinien je uwzględnić w swoich kampaniach (ponieważ zignorowanie ich może doprowadzić np. do powstania problemów z wykorzystaniem innych dodatków), czy też raczej luźne propozycje?
Nie rozumiem pytania.
Ziobr: Czy będzie podział na to co mogą czytać gracze, a co jest dostępne tylko dla MG (żeby mógł na podstawie tego wymyślić scenariusz) ? Przecież BG nie mogą być wszechwiedzący dzięki wiedzy graczy.
Nie, nie ma podziału. Jeśli gracze grają Nordyjczykami, to przecież wiedzą o Nordii bardzo dużo – właśnie te informacje, które są podane w dodatku. W dodatku nie ma żadnych śmiesznych, absurdalnych mega-top-secretów, których gracze nie mogą za żadne skarby przeczytać.
oddtail: Czy w Nordii będzie jakaś zahaczka dla MG (i graczy) lubujących się w mroku nieco mniej, niż stereotypowy fan Monastyru? Innymi słowy, czy mniej mroczne aspekty życia w Nordii też będą dostępne? Ujmując jeszcze inaczej: odnoszę wrażenie, że Nordia będzie tak mroczna, że dla niektórych MG (takich jak ja) niegrywalna. Czy jest dla takich MG jakaś furtka boczna?
Oczywiście gry RPG to tak ciekawa zabawa, że MG otrzymuje materiał i może robić z nim co chce i dowolnie go obrabiać i interpretować. Więc można pewnie Nordię prowadzić bardzo mrocznie, średnio mrocznie i mniej mrocznie. Nie mniej, podstawowa, sugerowana przez nas wizja to horror fantasy. W Nordii dzieją się rzeczy straszne, tak w kopalniach, tak w faktoriach, tak w miastach, ruinach rodiańskich... To nie jest słoneczna kraina...
I na zakończenie jeszcze raz przepraszam wszystkich za opóźnienie z wywiadem, prace nad Nordią strasznie mnie i nas wszystkich przygniotły. W chwili obecnej kończymy skład dodatku. Jak wspominałem wcześniej – osoby, które chcą jeszcze skorzystać z przedpłaty, bo czekały na odpowiedzi na te pytania, proszone są o kontakt, będzie możliwość zakupu Nordii w promocji, tak jak dotyczyło to innych klientów. Proszę w takim wypadku pisać na [email protected].
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę